понеделник, 16 април 2012 г.

За списанията, абонаментите и WWD

Списания

Да си призная честно доста късно открих връзката между супер популярния сайт WWD.com и списанието “Уимънс Уеър Дейли”, което шефката от “Дяволът носи Прада” чете фанатично. Но щом открих връзката, разбрах, че в света на истински отдадените на модата WWD, а не Vogue е библията.

Скоро след това мое откритие аз, естествено, в качеството си на девойка, смятаща себе си малко или повече за fashion victim, реших, че трябва да съм абонирана за това списание. Оказа се, че не е точно както аз си го представях – една RSS емисия като от style.com, а струвало някакви пари. И справката ми показа, че абонаментът за WWD онлайн е 129$ или иначе казано – 190лв. някъде. Малко се стресирах като видях това число. 200лв. за едно списание? Докато не видях, че това списание има 250 броя на година, специални издания и какво ли още не. Сметката показва, че единичен брой излиза под левче! 250 броя ще рекат по около 5 броя на седмица. Уау! Нямам представа каква е цената без абонамент, но всъщност като се замислиш си струва. В крайна сметка едва ли могат да паднат съществено от тази цена за брой. Та смятам, че всяко себеуважаващо се издание трябва да има абонамент за WWD. Ясно е, че за обикновените маниачки като мен, които в крайна сметка си имат и друга работа, е твърде много, но за едно издание не би трябвало да е така. Разбира се, също така е вярно, че цели статии на WWD изтичат в tFS, а новините се разбират без проблем от Fashionista и други места.

Относно Vogue. Значи абонаментът на принтираното издание е практически невъзможен, защото излиза 300лв. на година. А изданията по родните сергии са по 20лв. за брой. Има един прекрасен сайт – zinio.com, който предлага електронен абонамент за купища списания. Например Vogue UK е 33,33 паунда за една година, което е 80лв. Това означава, че един брой е около 6.50лв, което си е една абсолютно нормална цена за списание. Списанията се предлагат за настолно разглеждане, за iPod, iPad, iPod Touch. Предлагат Vogue, Tatler, Harper’s Bazaar, Elle, Marie Claire от цял свят. Аз лично не съм го пробвала сайта, но със сигурност смятам за догодина да го направя.

Що се отнася до Vogue US, може да се абонираш за него, ако имаш например Nook Tablet или Nook Color. Nook е електронният четец на книжарниците Barnes&Noble, главен конкурент на Amazon по отношение на книгите. Цената при едногодишен абонамент е 1.99$ на брой. Годишният абонамент е $19.99лв., т.е. 30лв. Другият вариант е, ако имаш Kindle Fire – електронният четец на Amazon e Kindle, а версията с Fire е цветна, като таблет. Цената е същата. В App Store също го има Vogue Us. Същата цена.

Аз лично съм зарината от списания. Знам, че след 20 години ще са ценни и ще ги разлиствам с носталгия, но живея в настоящето, а в него имам нужда от място, а не от купища лъскава хартия, която дори за вторични суровини не става. Даже преди няколко месеца изхвърлих колекцията си от сп. Cosmopolitan. Генерално относно списанията няма какво да говоря, всички го повтаряме отново и отново.

Аз лично спрях да си купувам. Преди редовно четях Moda, но го развалиха. След няколко крайно разочароващи броя се отказах. Може би трябва да му дам втори шанс? После имах неприятно изживяване с брутално неграмотно написан Harper’s Bazaar и от него се отказах. В Amica реших да преброя рекламите. 129 СТРАНИЦИ реклами. Давам 8лв. за реклами? Сериозно? А текстът е едно мъъъъъъъъъъъъничко каренце в средата на страницата и то в специални случаи, ако го има. За Elle имам добри впечатления, може би трябва да го пробвам.

Истината е, че навсякъде е така. Подариха ми миналогодишния септемврийски брой на Vogue Us с Кейт Мос. Това чудовище е 700стр. някъде. Вярно е, че снимките от сватбата на Кейт Мос бяха доста яки, но измежду всички тия реклами е почти невъзможно да ги разгледаш, окото ти толкова се пренасища от цветните реклами, че почти ти се вие свят, а всяка статия е прекъсната десет пъти. Не, мерси.

Разбира се, лесно ми е да говоря така. Аз съм от поколението, което не познава сп. Бурда, Лада, Жената днес и не знам какво е да няма style.com, Fashion Gone Rouge и т.н.

Кои списания бих препоръчала? сп. Red magazine – това е британско женско списание за семейни жени. Много стойностно и истинско! Попаднаха ми доста броеве и ги изчетох с кеф. L`europeo едва ли има какво да се споменава. Сп. “Съвременник” пък е нещо изключително ценно.

И бонус:

Моите съвети за колекциониране на списания

1. Купи си класьор за списания

Това много спасява положението! Аз имам 8 класьора и е голям кеф. Точно тези на картинката са от Ikea (2,99лв.), но аз моите ги взех от Jumbo.

2. Подреди ги така, че да се четат в една посока

Като например на главната картинка горе. Четат се едно по едно, без да си кривиш главата. Като ги сложиш вертикално, ти си решаваш в коя посока да е. Моите се четат със завъртане на тиквата наляво, защото секцията, на която са класьорите, е в левия ъгъл на стаята.

3. Има ли нужда да споменавам хронологичната подредба?

 

Та това са моите драми със списанията. Аз май само мрънкам – от списания, от социални мрежи, какво недоволство, какво нещо. Ама какво да се прави – да са се постарали!

credit: първата снимка с купчината списания е от тук

Няма коментари :

Публикуване на коментар